20 augusti med en doft av sommarregn

ja nu är skolan här. när jag tänker tillbaka så inser jag att sommaren aldrig varit här, så kanske är det därför jag inte sörjer att skolan har börjat igen. och kanske är det därför som jag har längtat efter att skolan skall börja och att hösten ska komma. eller så har de kanske bara slagit slint i huvudet på mig. dett har ju aldrig hänt. jag älskar ju sommaren, den är mitt allt. trots detta så har jag suttit här sedan i juli när jag kom hem från lyckebo och längtat efter hösten och vintern. men på tal om den icke-existerande sommaren så fick jag idag en liten hint om att den fortfarande existerar. på väg hem så kännde jag doften av sommar. de hade just börjat regna när jag klev av bussen, och regn har ju iförsig blivit vardag denna sommar. men detta regn var annorlunda. det var äkta sommar regn. den varma doften av fuktiga gräsmattor, våt asfalt och blommor är oslagbar! så vackert på något sätt. fantastiskt. trots allt regn denna sommar så har jag saknat doften av Sommarregn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0