i´ve got a handfull of words, but i put em in my pocket.

det är svårt att få ner allt utan att avslöja allt. tankarna flyger förbi. och där, mitt i ett virrevarr av tankar som krockar och kolliderar står jag. är det mina tankar, vad tänker jag, varför tänker jag?
konstigt nog så har inte mina tankar följt mig och mitt innersta de senaste. jag har gett upp allt hopp på sommar, allt hopp på sol. i min värld så finns bara solen utomlands, utan räckhåll, i kenya. i mina tankar så kommer solens strålar inte att nå mig fören i december/februari, om ens då. jag hoppas på regn, totalt ösregn så att jag med gott samvete kan sitta inne, med en stor kopp te, tofflor, mjukisar och filtar framför en förtsägbar amerikansk tonårsfilm. här vid fönstret känner jag doften av vintern som väntar runt knuten.

Och vad vet du om kärleken?
Förrän du förgäves hatat den...
Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva...


Hään

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ojoj..Vet inte vad jag ska säga. Jag tror inte du vill berätta vem din hemliga kärlek är och vad det är som har hänt. Men jag kan säga att jag hoppas också på regn, och idag regnar det!! Jag är glad för det, jag har saknat mitt regn.

2007-08-31 @ 13:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0