Fan, fan, fan. det är historien om mitt liv!

- hej det är hannah!
- hej, jag ringer från klinfys på shalgrenska...
(åh hoppas att dem har en tid till mig nu!)
... jo det är så att du skulle ha varit hos oss kl 13,00 idag.
- VA?! nej de tror jag minsann inte.
- jo men så står det i våra papper här. så nu har du missat ditt bandspelar EKG....
(fan, fan, fan!!!)
... detta betyder att vi måste boka om ditt läkarbesök hos H den 6/11
- jasså... men jag hade ingen arning om att jag skulle vara hos er idag.
- har du inte fått något brev?
- jo, men där står det bara om blodproverna.
- och ingen har ringt upp dig och sagt att du skulle vara här kl 13,00 idag?
- nej, ingen.
...

- då får vi boka om besöket hos H till den 27/11 istället eftersom du måste göra ett bandspelar EKG innan du träffar henne.
- jaha... (besviken, arg och ledsen)
- hur mår du nu, känner du av något?
- de gör ont och jag mår dåligt jamnt och ständigt. (jag orkar inte mer!)
- vi gör så här, jag skriver en stor gul lapp här på mitt skrivbord så ringer jag dig så fort jag får en återbudstid, är det okej (tröstande)
- ja tack! de skulle vara underbart (varför är inte fler sköterskor som hon?)
- men jag bokar in dig den 25 oktober utifall att vi inte skulle få något återbud.
- tack!
-
jag lovar att jag ska göra allt vad jag kan för att få dig en tid så fort som möjligt. men ha de så bra, och var rädd om dig nu.
- tack de samma!
Klick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0